De kansen binnen het opportunity netwerk

Opportunity network is een digitaal platform dat duizenden ceo’s, ondernemers en besluitvormers van bedrijven met grote business opportunities over de hele wereld met elkaar verbindt. Een nieuwe dienst die Abn Amro in begin 2018 toevoegt aan haar dienstenpakket. Jammer genoeg kent Opportunity Netwerk echter een moeizame start. Hoewel de potentie van deze dienst als groot werd beschouwd zijn er maar weinig geïnteresseerden. Abn Amro slaat de handen ineen met Raaf&Wolf en gaat belangrijke samenwerking aan om de mogelijkheden van Opportunity Netwerk beter te benutten.

Vier-ogen methodiek

Volgens de doelgerichte vier-ogen methodiek van Raaf&Wolf wordt het project opgestart. Er wordt een duidelijke propositie opgesteld voor het platform ‘Opportunity network’, duidelijk aansluitend bij de kernwaarden van Abn Amro en inzichtelijk voor de doelgroep. Vervolgens worden de doelgroep en de klantreis in kaart gebracht.

De buit

Met een goed doordachte content & kanalenstrategie wordt er met de doelgroep, gedurende de volledige klantreis, op het juiste moment contact gemaakt. Het doel is om binnen de bestaande klanten van Abn Amro nieuwe abonnees te werven die een gratis proefabonnement afsluiten. De spraakmakende content die is ontwikkeld door Raaf&Wolf werkt. Binnen 6 maanden tijd steeg het aantal abonnees van 170 naar meer dan 1100. Het dubbele aantal van de vooraf opgestelde doelstelling! Door een stapje terug te doen met Raaf&Wolf heeft Abn Amro zelf 10 stappen vooruit kunnen zetten.

Oplevering & ontwikkeling

  • Strategie & propositie
  • Salesaanpak
  • Contentcreatie
  • Content & kanalenstrategie

 

Building Digital Business

Net zoals onze klanten ook jouw rendement verhogen
in de nieuwe digitale wereld?